Reklamace
Reklamačný poriadok IMMAX WPB CZ, s r. o.
IMMAX WPB CZ, s.r.o., Pohoří 703, 742 85 Vřesina, ID: 046112686.
ODDELENIE PREVÁDZKY A REKLAMÁCIÍ
IMMAX WPB CZ, s.r.o.
Teslova 1179/2, 702 00 Ostrava-Prívoz
E-mail: reklamace@immax.cz
UPOZORNENIE: Reklamácie neprijímame v sídle spoločnosti. Ďakujeme za pochopenie.
AKO MÔŽEM REKLAMOVAŤ TOVAR - STRUČNÝ PREHĽAD
1. Vyplňte reklamačný formulár (reklamačný formulár), dohľadajte doklad o kúpe tovaru.
2. Tovar vrátane reklamačného formulára a dokladu o kúpe zašlite alebo osobne doručte na adresu spoločnosti IMMAX WPB CZ, s.r.o. Teslova 1179/2, 702 00, Ostrava-Prívoz.
a. Pri zasielaní tovaru prepravnou spoločnosťou postupujte podľa pokynov spoločnosti a dbajte na to, aby tovar prišiel nepoškodený
b. Pri osobnom odovzdaní tovaru nám ho doručte počas pracovnej doby Po-Pia 8-15 hod.
OPIS PROCESU PODÁVANIA SŤAŽNOSTÍ - STRUČNÝ PREHĽAD
1. Prevzatie tovaru v prevádzke
2. Kontrola tovaru reklamačným technikom, oprava alebo výmena tovaru
3. Technik vás informuje o priebehu vybavovania reklamácie
4. Reklamáciu vyriešime čo najskôr, najneskôr do 30 dní
Kupujúci je povinný sa pred objednaním tovaru oboznámiť s Reklamačným poriadkom a Obchodnými podmienkami (ďalej len "Obchodné podmienky"). Kupujúci zároveň berie na vedomie, že je povinný poskytnúť spoločnosti IMMAX WPB CZ, s.r.o. potrebnú súčinnosť nevyhnutnú na vybavenie reklamácie, inak sa lehoty primerane predĺžia o dobu, v ktorej Kupujúci neposkytol požadovanú súčinnosť.
Uzatvorením kúpnej zmluvy a prevzatím tovaru od predávajúceho kupujúci súhlasí s týmto reklamačným poriadkom.
PRAVIDLÁ REKLAMY na predaj tovaru
IMMAX WPB CZ, s.r.o., Pohoří 703, 742 85 Vřesina, IČO: 046112686.
Tento reklamačný poriadok je platný vo všetkých predajniach spoločnosti.
ODDELENIE PREVÁDZKY A REKLAMÁCIÍ:
IMMAX WPB CZ, s.r.o.
Teslova 1179/2, 702 00 Ostrava-Prívoz
E-mail: reklamace@immax.cz
UPOZORNENIE: Reklamácie neprijímame v sídle spoločnosti. Ďakujeme za pochopenie.
Článok 1
Úvodné ustanovenia
Práva kupujúceho z vadného plnenia (ďalej len "reklamácie") musia byť vždy uplatnené v súlade s týmto reklamačným poriadkom. Záležitosti neupravené týmto reklamačným poriadkom sa riadia právnym poriadkom Českej republiky. Predávajúci vhodným spôsobom informuje kupujúceho o tomto reklamačnom poriadku a na žiadosť kupujúceho ho poskytne kupujúcemu v textovej podobe. Tento reklamačný poriadok je v súlade so zákonom č. 89/2012 Z. z., Občianskym zákonníkom a zákonom č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov zo dňa 1. januára 2014.
Predávajúci nezodpovedá za vady v nasledujúcich prípadoch:
- ak má vec vady už pri prevzatí a pre tieto vady je dohodnutá zľava z kúpnej ceny,
- ak ide o použitý tovar a vada zodpovedá miere používania alebo opotrebenia, ktorú mal tovar v čase prevzatia kupujúcim,
- vada bola spôsobená opotrebovaním spôsobeným bežným používaním alebo povahou tovaru (napr. uplynutím doby jeho životnosti),
- je spôsobená kupujúcim a bola spôsobená nesprávnym používaním, skladovaním, nesprávnou údržbou, zásahom kupujúceho alebo mechanickým poškodením,
- vada bola spôsobená vonkajšou udalosťou, ktorú predávajúci nemôže ovplyvniť.
Článok 2
Uplatnenie nároku
Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu u predávajúceho v ktorejkoľvek jeho prevádzke, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru. Predávajúci je povinný zabezpečiť prítomnosť zamestnanca oprávneného prijímať reklamácie počas celej prevádzkovej doby. Reklamáciu je možné uplatniť aj u osoby určenej v potvrdení vydanom predávajúcim kupujúcemu alebo v záručnom liste, ak sa určená osoba nachádza v prevádzkarni predávajúceho alebo v prevádzkarni bližšie ku kupujúcemu.
Kupujúci je povinný preukázať, že je oprávnený uplatniť reklamáciu, najmä preukázať dátum kúpy, a to buď predložením dokladu o kúpe, potvrdením predávajúceho o plnení povinností z chybného plnenia zo záručného listu, alebo iným hodnoverným spôsobom. Kupujúci nie je oprávnený uplatniť reklamáciu vady, ktorá bola reklamovaná v minulosti, za predpokladu, že mu bola poskytnutá primeraná zľava z kúpnej ceny. Kupujúci je tiež povinný na priložiť riadne vyplnený reklamačný formulár. Bez tohto dokumentu nemusí byť reklamácia včas a riadne vybavená.
Formuláre na stiahnutie:
Podanie žiadosti (formulár žiadosti)
Článok 3
Lehota na uplatnenie práv
Kupujúci môže uplatniť svoje práva z chybného plnenia do 24 mesiacov od prevzatia tovaru. V prípade použitého tovaru môže byť lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia skrátená na 12 mesiacov; takéto skrátenie lehoty uvedie predávajúci v potvrdení o povinnostiach z vadného plnenia alebo na predajnom doklade. Po uplynutí lehoty nemožno právo z vadného plnenia uplatniť u predávajúceho, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak alebo ak predávajúci alebo výrobca neposkytne osobitnú záruku za akosť nad rámec svojich zákonných povinností.
Kupujúci uplatní práva z vadného plnenia bez zbytočného odkladu po tom, čo zistí, že tovar má vady. Môže tak urobiť písomne alebo elektronicky. V oznámení uvedie svoje kontaktné údaje, popis vady a žiadosť o spôsob vybavenia reklamácie.
Pri oznámení vady alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady je kupujúci povinný oznámiť predávajúcemu, aké právo (spôsob vybavenia reklamácie) si zvolil. Zmena voľby bez súhlasu predávajúceho je možná len v prípade, ak kupujúci požiadal o odstránenie vady, ktorá sa ukáže ako neodstrániteľná. Ak si kupujúci včas nezvolí právo z podstatného porušenia zmluvy, má rovnaké práva ako v prípade nepodstatného porušenia zmluvy.
Kupujúci je povinný preukázať kúpu tovaru (najlepšie dokladom o kúpe). Lehota na vybavenie reklamácie plynie od odovzdania/doručenia tovaru predávajúcemu alebo na miesto určené na opravu. Tovar musí byť zabalený vo vhodnom obale, ktorý zabráni jeho poškodeniu počas prepravy, a musí byť čistý a kompletný.
Predávajúci nezodpovedá za zvýšenie rozsahu škody, ak kupujúci tovar používa, hoci o závade vie. Ak kupujúci uplatní vadu u predávajúceho oprávnene, lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia neplynie po dobu, počas ktorej je tovar v oprave a kupujúci ho nemôže používať. Záručná doba sa preto predlžuje o dobu od uplatnenia reklamácie do jej vybavenia alebo do doby, kedy je kupujúci povinný tovar prevziať.
Kupujúci berie na vedomie, že v prípade výmeny tovaru v rámci vybavenia reklamácie neplynie nová lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia. Doterajšia záručná doba v trvaní 24 mesiacov sa predlžuje o dobu od uplatnenia reklamácie do vybavenia reklamácie alebo do vzniku povinnosti kupujúceho tovar prevziať.
Lehotu na uplatnenie práv z vád nemožno považovať za určenie životnosti tovaru, ktorá sa mení s ohľadom na vlastnosti výrobku, jeho údržbu a správnosť a intenzitu používania alebo na dohodu medzi kupujúcim a predávajúcim.
Článok 4
Vybavovanie sťažností
Predávajúci je povinný rozhodnúť o reklamácii ihneď, v zložitejších prípadoch do piatich pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum a miesto uplatnenia reklamácie, charakteristiku reklamovanej vady, spôsob vybavenia reklamácie požadovaný kupujúcim a spôsob, akým bude kupujúci o vybavení reklamácie informovaný. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa Predávajúci a Kupujúci nedohodnú na dlhšej lehote. Ak posledný deň lehoty pripadne na sobotu, nedeľu alebo sviatok, je posledným dňom lehoty najbližší nasledujúci pracovný deň. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy. Predávajúci písomne potvrdí kupujúcemu spôsob vybavenia reklamácie a dobu jej trvania. Kupujúci nie je oprávnený raz zvolený spôsob vybavenia reklamácie meniť bez súhlasu predávajúceho, okrem prípadu, ak zvolený spôsob vybavenia nie je možné vykonať vôbec alebo včas.
Kupujúci je povinný prevziať reklamovaný tovar najneskôr do 30 dní odo dňa, kedy mala byť reklamácia vybavená, po uplynutí tejto lehoty je predávajúci oprávnený účtovať si primeraný poplatok za uskladnenie alebo tovar predať na vlastný účet kupujúcemu. O tomto postupe musí predávajúci kupujúceho vopred informovať a poskytnúť mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru.
Článok 5
Kvalita pri prijímaní
Predávajúci vyhlasuje, že dodáva tovar kupujúcemu v súlade s ustanovením § 2161 Občianskeho zákonníka, t.j.:
- tovar má vlastnosti dohodnuté medzi kupujúcim a predávajúcim, a ak k dohode nedošlo, také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe nimi vykonanej reklamy,
- tovar je vhodný na účel, ktorý predávajúci uvádza pre jeho použitie alebo na ktorý sa vec tohto druhu obvykle používa,
- tovar je tovarom v primeranom množstve, miere alebo hmotnosti a
- tovar spĺňa požiadavky zákona.
Ak tovar pri prevzatí kupujúcim nespĺňa vyššie uvedené požiadavky, má kupujúci právo na dodanie nového tovaru bez vád, ak to nie je vzhľadom na povahu tovaru neprimerané. Ak sa vada týka len súčasti tovaru, môže kupujúci požadovať len výmenu súčasti; ak to nie je možné, môže odstúpiť od zmluvy a požadovať vrátenie celej kúpnej ceny. Ak je to však vzhľadom na povahu vady neprimerané, najmä ak je možné vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady .
Ak kupujúci neodstúpi od zmluvy alebo neuplatní právo na dodanie nového tovaru bez vád, na výmenu súčiastok alebo na opravu, môže požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny. Kupujúci má právo na primeranú zľavu aj vtedy, ak predávajúci nemôže dodať nový tovar bez vád, vymeniť súčasť tovaru alebo tovar opraviť, alebo ak predávajúci neodstráni vadu v primeranej lehote, alebo ak by odstránenie vady spôsobilo spotrebiteľovi značné ťažkosti.
Ak sa vada prejaví v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, tovar sa považuje za vadný pri prevzatí.
Článok 6
Zodpovednosť predávajúceho za chyby, ktoré sú podstatným a nepodstatným porušením zmluvy
Zodpovednosť predávajúceho za vady, ktoré sú podstatným alebo nepodstatným porušením zmluvy, sa vzťahuje na vady tovaru, ktoré sa vyskytnú do 24 mesiacov od prevzatia, na vady, na ktoré sa nevzťahuje zodpovednosť za akosť pri prevzatí podľa článku 5.
Ak je vada podstatným porušením zmluvy, kupujúci má právo podľa vlastného výberu na dodanie novej veci, na jej opravu, na primeranú zľavu alebo na odstúpenie od zmluvy (s právom na vrátenie celej kúpnej ceny). Ak ide o nepodstatné porušenie zmluvy, kupujúci má právo na odstránenie vady alebo na primeranú zľavu.
Kupujúci má právo na dodanie novej veci bez vady, výmenu súčasti, zníženie ceny alebo odstúpenie od zmluvy bez ohľadu na povahu vady, ak vec nemožno riadne užívať pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád.
Článok 7
Náklady na pohľadávky a riešenie sporov
Náklady spojené so zaslaním tovaru na reklamáciu znáša kupujúci.
V prípade, že predávajúci zamietne reklamáciu ako neoprávnenú, môže sa kupujúci obrátiť na súdneho znalca v danom odbore a požiadať o nezávislé odborné posúdenie vady. V tomto prípade náklady na prepravu veci za účelom posúdenia vady znáša predávajúci bez ohľadu na to, či bola reklamácia uznaná alebo zamietnutá oprávnene. Výnimkou by bol prípad zjavného zneužitia práv zo strany spotrebiteľa.
Ak nedôjde k dohode medzi kupujúcim a predávajúcim, kupujúci sa môže obrátiť na existujúce systémy mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov, najmä na systém www.vasestiznosti.cz, alebo na príslušný súd.
Článok 8
Zmluvná záruka kvality
Ak predávajúci poskytol záruku za akosť nad rámec svojich zákonných povinností, jej uplatnenie sa riadi týmto reklamačným poriadkom, ak potvrdenie o povinnostiach predávajúceho z chybného plnenia (záručný list) alebo zmluva neustanovuje inak.
Tento postup podávania sťažností je účinný od 1.11.2024.