Obchodní podmínky
Podmienky a pravidlá
Obchodné podmienky spoločnosti IMMAX WPB CZ, s.r.o., so sídlom: Pohoří 703, 742 85 Vřesina, IČO: 04611268, zapísaná v OR OS Ostrava, spisová značka C 64379 (ďalej len "predávajúci") pre predaj tovaru prostredníctvom internetového obchodu umiestneného na internetovej adrese www.immax.sk
- Úvodné ustanovenia
- Tieto obchodné podmienky (ďalej len "obchodné podmienky") upravujú v súlade s ustanovením § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len "Občiansky zákonník") vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len "kúpna zmluva") uzatvorenej medzi predávajúcim a inou právnickou alebo fyzickou osobou (ďalej len "kupujúci") prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na internetovej stránke umiestnenej na internetovej adrese www.immax.sk (ďalej len "webová stránka"), a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky (ďalej len "webové rozhranie obchodu").
- Obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, keď osoba, ktorá má v úmysle kúpiť tovar od predávajúceho, je právnickou osobou alebo fyzickou osobou, ktorá pri objednávaní tovaru koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania (a nie je teda spotrebiteľom v zmysle Občianskeho zákonníka).
- Ustanovenia, ktoré sa odchyľujú od týchto podmienok, môžu byť dohodnuté v kúpnej zmluve. Odchylné ustanovenia v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.
- Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
- Neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy sú aj ustanovenia osobitných obchodných podmienok, ktorými predávajúci upravuje podmienky predaja určitých skupín tovaru, využívanie špeciálnych predajných akcií alebo iné odchýlky od týchto obchodných podmienok. Ustanovenia osobitných obchodných podmienok majú prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.
- Používateľské konto
- Na základe registrácie kupujúceho na webovej lokalite môže kupujúci pristupovať k používateľskému rozhraniu. Kupujúci si môže objednať tovar zo svojho používateľského rozhrania (ďalej len "používateľský účet"). Kupujúci si môže objednať tovar aj bez registrácie priamo z webového rozhrania obchodu.
- Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uviesť správne a pravdivé údaje. Kupujúci je povinný v prípade akejkoľvek zmeny aktualizovať údaje uvedené v používateľskom účte. Údaje uvedené kupujúcim v užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru považuje predávajúci za správne.
- Prístup k používateľskému kontu je zabezpečený používateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať dôvernosť informácií potrebných na prístup k svojmu používateľskému účtu.
- Kupujúci nie je oprávnený umožniť tretím stranám používať používateľské konto.
- Predávajúci môže zrušiť používateľský účet, najmä ak kupujúci nepoužíva svoj používateľský účet dlhšie ako šesť (6) mesiacov alebo ak kupujúci porušuje svoje povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok).
- Kupujúci berie na vedomie, že používateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, najmä s ohľadom na nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho alebo tretích strán.
- Uzavretie kúpnej zmluvy
- Všetky prezentácie tovaru umiestnené vo webovom rozhraní obchodu, vrátane fotografií, majú alebo môžu mať len informatívny charakter a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu týkajúcu sa tohto tovaru. Ustanovenie § 1732 ods. 2 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.
- Webové rozhranie obchodu obsahuje informácie o tovare. Ak nie je uvedené inak, ceny tovaru sú vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny tovaru zostávajú v platnosti, kým sú zobrazené vo webovom rozhraní obchodu. Toto ustanovenie neobmedzuje možnosť predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.
- Kupujúci berie na vedomie, že môže nastať situácia, keď sa v dôsledku zlyhania softvéru alebo ľudského faktora zobrazí na webovom rozhraní cena Tovaru, ktorá je zjavne neobvykle nízka, a to bez odôvodnenia, napr. prebiehajúcou zľavovou akciou alebo iným spôsobom. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy, ak si Kupujúci objednal tovar za cenu podľa predchádzajúcej vety, a to aj v prípade, že tovar už bol Kupujúcemu dodaný.
- Webové rozhranie obchodu obsahuje aj informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru alebo zvoleným spôsobom platby.
- Ak si chce kupujúci objednať tovar, vyplní objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:
- objednaný tovar (objednaný tovar kupujúci "vloží" do elektronického nákupného košíka vo webovom rozhraní obchodu),
- spôsob platby kúpnej ceny tovaru, požadovaný spôsob dodania objednaného tovaru a
- náklady spojené s dodaním tovaru, prípadne zvolený spôsob platby a
- individuálnu úpravu tovaru podľa požiadaviek zákazníka a cenu tejto úpravy
(ďalej spoločne len "objednávka").
- Pred odoslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a zmeniť údaje, ktoré uviedol v objednávke, a to aj s ohľadom na možnosť kupujúceho zistiť a opraviť chyby vzniknuté pri zadávaní údajov do objednávky. Kupujúci odošle objednávku predávajúcemu kliknutím na tlačidlo "Odoslať objednávku". Údaje uvedené v objednávke považuje predávajúci za správne. Predávajúci potvrdí Kupujúcemu prijatie objednávky bezodkladne po jej prijatí e-mailom na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v užívateľskom účte alebo v objednávke (ďalej len "e-mailová adresa Kupujúceho").
- V závislosti od povahy objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) je predávajúci vždy oprávnený požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne alebo telefonicky).
- Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením prijatia objednávky (akceptácie), ktorú predávajúci zašle kupujúcemu elektronickou poštou na elektronickú adresu kupujúceho.
- Ak sa však tovar predáva v režime predbežnej objednávky, t. j. dostupnosť tovaru je označená ako "Predobjednávka" alebo iným textom podobného významu, kúpna zmluva sa uzatvára s odkladacou podmienkou dodania tovaru dodávateľom predávajúcemu. Taktiež dodacia lehota pri objednávke obsahujúcej tovar na predobjednávku je len orientačná a predávajúci nezodpovedá za jej dodržanie. Predávajúci výslovne upozorňuje, že objednávky obsahujúce tovar v režime sú expedované až vtedy, keď sú k dispozícii, t. j. v plnom rozsahu. Ak si Kupujúci želá, aby mu bol tovar, ktorý je k dispozícii, dodaný skôr, musí naň vytvoriť samostatnú objednávku.
- Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady, ktoré vzniknú kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefonické hovory), znáša kupujúci.
- Cena tovaru a platobné podmienky
- Cenu tovaru a všetky náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci zaplatiť predávajúcemu spôsobmi uvedenými v tejto zmluve.
- Spolu s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady spojené s dodaním, zaplatením, úpravou tovaru a ďalšie súvisiace náklady v dohodnutej výške. Ak nie je výslovne uvedené inak, kúpna cena zahŕňa aj náklady spojené s dodaním tovaru.
- V prípade platby v hotovosti alebo na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do štrnástich (14) dní od uzavretia kúpnej zmluvy.
- Predávajúci je oprávnený, najmä v prípade, že kupujúci nepotvrdí objednávku (článok 3.7), požadovať zaplatenie celej kúpnej ceny pred odoslaním tovaru kupujúcemu. To isté platí, ak si Kupujúci objedná tovar individuálne prispôsobený jeho potrebám. Ustanovenie § 2119 ods. 1 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.
- Akékoľvek zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nie je možné kombinovať. Kupujúci je povinný overiť si svoj nárok na zľavu pred odoslaním objednávky. Zľavu nie je možné uplatniť spätne.
- Ak je to v obchodnom styku obvyklé alebo ak to ustanovujú všeobecne záväzné právne predpisy, predávajúci vystaví kupujúcemu faktúru za platby uskutočnené na základe kúpnej zmluvy a zašle ju v zásielke. Predávajúci je povinný zaplatiť daň z pridanej hodnoty. Na žiadosť Kupujúceho zašle Predávajúci faktúru Kupujúcemu v elektronickej forme na elektronickú adresu Kupujúceho.
- Odstúpenie od kúpnej zmluvy
- Kupujúci berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837 Občianskeho zákonníka nemožno okrem iného odstúpiť od zmluvy o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa želania kupujúceho alebo pre jeho osobu, od zmluvy o dodávke tovaru podliehajúceho rýchlej skaze, ako aj od zmluvy o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, od zmluvy o dodávke tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom, od zmluvy o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý spotrebiteľ z obalu vyňal a ktorý nemožno z hygienických dôvodov vrátiť, a od zmluvy o dodávke zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového programu, ak bol poškodený pôvodný obal.
- Ak nejde o prípad uvedený v článku 5.1 Obchodných podmienok alebo o iný prípad, keď nemožno od kúpnej zmluvy odstúpiť, má kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do štrnástich (14) dní odo dňa prevzatia tovaru v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka, ak je predmetom kúpnej zmluvy niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, táto lehota plynie odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť predávajúcemu zaslané v lehote podľa predchádzajúcej vety. Na odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci použiť vzorový formulár poskytnutý predávajúcim, ktorý je prílohou obchodných podmienok. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci zaslať okrem iného na adresu prevádzkarne predávajúceho alebo na e-mailovú adresu predávajúceho uvedenú na internetovej stránke.
- V prípade odstúpenia od Kúpnej zmluvy podľa článku 5.2 Obchodných podmienok sa Kúpna zmluva ruší od začiatku. Tovar musí Kupujúci vrátiť Predávajúcemu do štrnástich (14) dní od doručenia odstúpenia od Kúpnej zmluvy Predávajúcemu. Ak Kupujúci odstúpi od Kúpnej zmluvy, znáša náklady na vrátenie Tovaru Predávajúcemu Kupujúci.
- V prípade odstúpenia od Kúpnej zmluvy podľa článku 5.2 Obchodných podmienok vráti Predávajúci peňažné prostriedky prijaté od Kupujúceho do štrnástich (14) dní od odstúpenia Kupujúceho od Kúpnej zmluvy rovnakým spôsobom, akým ich Predávajúci od Kupujúceho prijal. Predávajúci je tiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté Kupujúcim už pri vrátení tovaru Kupujúcim alebo iným spôsobom, ak s tým Kupujúci súhlasí a Kupujúcemu nevzniknú ďalšie náklady. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, ako mu kupujúci vráti tovar.
- Predávajúci je oprávnený jednostranne započítať pohľadávku na úhradu škody na tovare proti pohľadávke kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
- V prípadoch, keď má kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka, je predávajúci tiež oprávnený kedykoľvek odstúpiť od kúpnej zmluvy, a to až do doby prevzatia tovaru kupujúcim. V takom prípade predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu, ak už bola zaplatená, bez zbytočného odkladu a rovnakým spôsobom, akým ju predávajúci od kupujúceho prijal.
- Oznámenie o zrušení objednávky zaslané na e-mailovú adresu kupujúceho sa považuje za odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany predávajúceho.
- Ak je spolu s tovarom kupujúcemu poskytnutý darček, zľava alebo iná výhoda (napr. bonus, 3 za cenu 2 atď.).), zmluva o poskytnutí takéhoto darčeka, zľavy alebo inej výhody medzi predávajúcim a kupujúcim sa uzatvára s podmienkou, že ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy (aj čiastočne), zmluva o poskytnutí darčeka, zľavy alebo inej výhody stráca platnosť a kupujúci je povinný ich spolu vrátiť, ak je to možné, alebo vrátiť predávajúcemu ich cenu v peniazoch, ak vrátenie nie je z povahy veci možné.
- Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy aj vtedy, ak bola uzavretá za nápadne nevýhodných podmienok v dôsledku ľudského alebo technického zlyhania (napr. nulová alebo nápadne nevýhodná cena tovaru, opakovane použiteľný platobný poukaz alebo zľavový kupón a pod.), ak kupujúcemu muselo byť v čase uzavretia kúpnej zmluvy zrejmé, že podmienky ponúkané predávajúcim sú pre neho neprimerane nevýhodné.
- Formulár na odstúpenie od zmluvy
- Preprava a dodávka tovaru
- V prípade, že sa spôsob prepravy dohodne na základe osobitnej požiadavky kupujúceho, kupujúci znáša riziko a všetky dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom prepravy.
- Predávajúci dodá tovar kupujúcemu kompletný, najneskôr do 15 dní od potvrdenia objednávky, pokiaľ nie je pre jednotlivé tovary stanovená iná dodacia lehota. Ak je tovar uvedený ako "skladom", predávajúci tovar odošle najneskôr do dvoch pracovných dní.
- Cena za dopravu a spôsob doručenia sú uvedené tu
- Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, kupujúci je povinný prevziať tovar pri jeho dodaní.
- V prípade, že z dôvodov na strane kupujúceho je potrebné dodať tovar opakovane alebo iným spôsobom, ako je uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným dodaním tovaru alebo náklady spojené s iným spôsobom dodania.
- V prípade osobného odberu tovaru v prevádzkarni (predajni) predávajúceho zašle predávajúci kupujúcemu jedinečný kód (PIN), ktorý pozná len kupujúci. Tovar sa potom odovzdá osobe, ktorá pozná číslo objednávky a PIN. Predávajúci nebude overovať totožnosť tejto osoby - tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim v okamihu, keď ho zamestnanec predávajúceho odovzdá osobe, ktorá poznala číslo objednávky a PIN, a to aj v prípade, že sa tovar následne nedostal do vlastníctva kupujúceho.
- Predávajúci informuje kupujúceho, ktorý si objednal tovar s osobným odberom v prevádzke predávajúceho, o termíne odberu, ktorý nesmie byť kratší ako tri pracovné dni. Ak si Kupujúci tovar v uvedenej lehote nevyzdvihne, Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo zaslať tovar na náklady Kupujúceho na jeho adresu.
- Pri prevzatí tovaru od dopravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalu tovaru a v prípade akýchkoľvek závad to bezodkladne oznámiť dopravcovi. V prípade zistenia poškodenia obalu spôsobom, ktorý svedčí o neoprávnenom zásahu do zásielky, kupujúci nesmie poškodenú zásielku od dopravcu prevziať a je oprávnený ju odmietnuť. Zároveň je kupujúci povinný vyhotoviť fotodokumentáciu poškodenej zásielky a bezodkladne informovať predávajúceho o poškodení zásielky. Ustanovenia tohto odseku sa vzťahujú aj na osobný odber tovaru v sídle predávajúceho.
- Ďalšie práva a povinnosti zmluvných strán pri preprave tovaru môžu upravovať osobitné dodacie podmienky predávajúceho, ak ich predávajúci vydal.
- Práva z chybného plnenia
- Práva a povinnosti zmluvných strán v súvislosti s právami z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občianskeho zákonníka a zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov).
- Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že tovar je pri prevzatí bez vád. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu najmä za to, že v čase prevzatia tovaru kupujúcim:
- tovar má vlastnosti dohodnuté medzi zmluvnými stranami a v prípade neexistencie dohody má vlastnosti opísané predávajúcim alebo výrobcom s ohľadom na povahu tovaru a na základe nimi uskutočnenej reklamy,
- tovar je vhodný na účel, ktorý predávajúci uvádza pre jeho použitie alebo na ktorý sa tovar tohto druhu zvyčajne používa,
- tovar zodpovedá svojou kvalitou alebo spracovaním dohodnutej vzorke alebo exempláru, ak bola kvalita alebo spracovanie určené podľa dohodnutej vzorky alebo exemplára,
- tovar je v primeranom množstve, miere alebo hmotnosti a
- tovar spĺňa požiadavky právnych predpisov.
- Ustanovenia uvedené v článku 7.2 Obchodných podmienok sa nevzťahujú na tovar predávaný za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, v prípade použitého tovaru na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú mal tovar pri prevzatí kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
- Ak sa chyba objaví do šiestich mesiacov od prevzatia, tovar sa považuje za chybný pri prevzatí. Kupujúci je oprávnený uplatniť právo na reklamáciu vady, ktorá sa vyskytne na spotrebnom tovare v priebehu dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia.
- Kupujúci uplatňuje práva z vadného plnenia na adrese prevádzkarne predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru, prípadne aj v sídle alebo mieste podnikania.
- Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu u predávajúceho alebo u osoby určenej na opravu bez zbytočného odkladu po zistení vady. Ak tak kupujúci urobí písomne alebo elektronicky, uvedie svoje kontaktné údaje, popis vady a žiadosť o spôsob vybavenia reklamácie.
- Formuláre na stiahnutie:
Podanie žiadosti (formulár žiadosti)
- Pri oznámení vady alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady je kupujúci povinný oznámiť predávajúcemu, aké právo (spôsob vybavenia reklamácie) si zvolil. Zmena voľby bez súhlasu predávajúceho je možná len v prípade, ak kupujúci požadoval odstránenie vady, ktorá sa ukáže ako neodstrániteľná. Ak si kupujúci včas nezvolí právo z podstatného porušenia zmluvy, má rovnaké práva ako v prípade nepodstatného porušenia zmluvy.
- Kupujúci je povinný preukázať kúpu tovaru (najlepšie dokladom o kúpe). Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť od odovzdania/doručenia tovaru predávajúcemu alebo na miesto určené na opravu. Tovar musí byť zabalený vo vhodnom obale, ktorý zabráni jeho poškodeniu počas prepravy, a musí byť čistý a kompletný.
- Predávajúci je povinný rozhodnúť o sťažnosti bezodkladne, najneskôr do piatich pracovných dní, alebo ak je na rozhodnutie potrebné odborné posúdenie. Informáciu o potrebe odborného posúdenia oznámi kupujúcemu v tejto lehote.
- Predávajúci vybaví reklamáciu kupujúceho vrátane odstránenia vady bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa jej uplatnenia, ak sa s kupujúcim písomne nedohodne na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci rovnaké práva, ako keby išlo o podstatné porušenie zmluvy.
- Ak predávajúci odmietne vadu odstrániť, kupujúci môže požadovať primeranú zľavu z ceny alebo odstúpiť od zmluvy.
- Záručná doba sa predlžuje o dobu od uplatnenia reklamácie do jej vybavenia alebo do doby, kedy je kupujúci povinný si vec vyzdvihnúť.
- Predávajúci sa zaväzuje informovať kupujúceho o vybavení reklamácie e-mailom alebo SMS správou.
- V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov. Kupujúci je povinný písomne požiadať predávajúceho o náhradu nákladov a predložiť doklad o zaplatení.
- Ďalšie práva a povinnosti strán
- Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.
- Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle § 1826 ods. 1 písm. e) Občianskeho zákonníka.
- Sťažnosti spotrebiteľov vybavuje predávajúci prostredníctvom elektronickej adresy uvedenej na webovej stránke. Predávajúci zasiela informácie o vybavení reklamácie kupujúceho na elektronickú adresu kupujúceho.
- Na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov z kúpnych zmlúv je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Na riešenie sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy možno využiť platformu pre riešenie sporov online, ktorá sa nachádza na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.
- Európske spotrebiteľské centrum Česká republika, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktným miestom podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online).
- Kupujúci sa môže obrátiť na dTest, o.p.s. aj prostredníctvom www.dtest.cz/poradna alebo na telefónnom čísle 299 149 009 a požiadať o radu ohľadom svojich spotrebiteľských práv.
- Predávajúci sa zaväzuje prednostne sa snažiť o mimosúdne riešenie sporu s kupujúcim, pokiaľ to kupujúci neodmietne. Mimosúdne riešenie sporu je možné uskutočniť aj prostredníctvom služby VašeSťažnosti.cz na webovej stránke www.vasestiznosti.cz.
- Predávajúci je oprávnený predávať tovar na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rozsahu svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad ochranou osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov. Česká obchodná inšpekcia vykonáva okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
- Kupujúci na seba preberá nebezpečenstvo zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
- Ochrana osobných údajov
- Predávajúci plní svoju informačnú povinnosť voči Kupujúcemu v zmysle čl. 13 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len "GDPR"), týkajúcu sa spracúvania osobných údajov Kupujúceho na účely plnenia Kúpnej zmluvy a na účely verejnoprávnych povinností Predávajúceho, prostredníctvom samostatného dokumentu.
- Zasielanie obchodných oznámení a ukladanie súborov cookie
- Kupujúci súhlasí so zasielaním informácií týkajúcich sa tovaru, služieb alebo podnikania predávajúceho na elektronickú adresu kupujúceho a ďalej súhlasí so zasielaním obchodných oznámení od predávajúceho na elektronickú adresu kupujúceho. Predávajúci plní svoju informačnú povinnosť voči Kupujúcemu v zmysle čl. 13 Nariadenia GDPR týkajúcu sa spracúvania osobných údajov Kupujúceho na účely zasielania obchodných oznámení prostredníctvom samostatného dokumentu.
- Kupujúci súhlasí s ukladaním súborov cookie do svojho počítača. Ak je možné uskutočniť nákup na webovej stránke a splniť záväzky predávajúceho vyplývajúce z kúpnej zmluvy bez ukladania súborov cookie do počítača kupujúceho, môže kupujúci súhlas podľa predchádzajúcej vety kedykoľvek odvolať.
- Dodávka
- V prípade doručovania písomností medzi predávajúcim a kupujúcim sa za adresu doručenia považuje miesto podnikania predávajúceho a adresa kupujúceho uvedená v objednávke.
- Záloha na tovar
- V prípade tovaru na špeciálnu objednávku alebo tovaru, ktorý nie je na sklade, alebo množstva, ktoré nie je obvyklé, môže byť od predávajúceho požadovaná záloha. Predávajúci sa zaväzuje bezodkladne informovať kupujúceho o požiadavke na zálohovú platbu.
- Informácie a poradenstvo
- Všetky ústne a písomné informácie o vhodnosti a možnosti použitia dodaného tovaru sú poskytnuté podľa najlepšieho vedomia predávajúceho. Predstavujú však len hodnotu skúseností predávajúceho a informácií, ktoré získal sám predávajúci, od výrobcu alebo od svojho dodávateľa.
- Sťažnosti a pripomienky kupujúceho, ktoré sa týkajú zmluvného vzťahu uzatvoreného medzi predávajúcim a kupujúcim, vybavuje predávajúci v súlade s platnými predpismi, pričom sťažnosti a pripomienky môže kupujúci podávať v sídle spoločnosti alebo na e-mailovej adrese: info@immax.cz. Ak je obsahom reklamácie reklamácia tovaru, bude reklamácia vybavená ako sťažnosť v súlade s platnými právnymi predpismi.
- Predávajúci zabezpečuje spätný odber elektrozariadení, batérií a akumulátorov v súlade s príslušnými právnymi predpismi.
- Záverečné ustanovenia
- Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, zmluvné strany sa dohodli, že ich právny vzťah sa riadi českým právom. Voľbou práva podľa predchádzajúcej vety nie je kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, zbavený ochrany, ktorú mu poskytujú ustanovenia právneho poriadku, od ktorých sa nemožno zmluvne odchýliť a ktoré by sa inak uplatnili pri absencii voľby práva podľa ustanovení článku 6 ods. 1 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 zo 17. júna 2008 o rozhodnom práve pre zmluvné záväzky (Rím I).
- Ak nie je uvedené inak, kúpnu zmluvu možno uzavrieť len v českom jazyku.
- Ak je alebo sa stane niektoré ustanovenie týchto podmienok neplatné alebo neúčinné, neplatné ustanovenie sa nahradí ustanovením, ktorého význam je čo najbližší neplatnému ustanoveniu. Neplatnosť alebo neúčinnosť jedného ustanovenia nemá vplyv na platnosť ostatných ustanovení.
- Kúpnu zmluvu vrátane obchodných podmienok archivuje predávajúci v elektronickej podobe.
- Zmeny zmluvných podmienok v inej ako vzájomne písomne dohodnutej forme sú vylúčené.
Tieto podmienky sú účinné od 1.11.2024